Kwaliteit

Kwaliteitsregisters

De werkzame kinderfysiotherapeuten bij Kinderfysiotherapie Step by Step Nijmegen zijn BIG-geregistreerd en staan ingeschreven bij het Centraal Kwaliteitsregister van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) en van het Nederlandse Vereniging voor Fysiotherapie in de kinder- en jeugdgezondheidszorg (NVFK). De BIG-registratie geeft duidelijkheid over de bevoegdheid van een zorgverlener. Elke vijf jaar moeten zorgverleners zich opnieuw registeren.

Kwaliteitsindicatoren Fysiotherapie

Kinderfysiotherapie Step by Step Nijmegen doet mee aan het landelijk ingevoerde project Kwaliteitsindicatoren voor Eerstelijns Fysiotherapeuten. Om de kwaliteit van onze behandelingen en communicatie te behouden, vinden wij het belangrijk om te weten hoe u onze zorg ervaart. Middels een vragenlijst, uitgezet door het bedrijf QDNA, wordt binnen Kinderfysiotherapie Step by Step Nijmegen de ervaringen van kind en ouders gemeten. Deze gegevens zijn waardevol voor ons om de kwaliteit van onze zorgverlening en de praktijkvoering te verbeteren. Meer informatie op www.kngf.nl of www.qdna.nl 

Klachtenregeling

Kinderfysiotherapie Step by Step Nijmegen doet haar best om haar vak zo goed mogelijk uit te voeren, zowel omtrent de behandeling als in communicatie. Echter kan het zijn dat u ergens niet tevreden over bent. Wanneer dat het geval is, verzoeken wij u vriendelijk dit zo snel mogelijk met ons te bespreken. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit en service van de praktijk.

Hieronder leest u wat u kunt doen als u een klacht heeft over uw kinderfysiotherapeut en waar u met uw klacht terecht kunt. U heeft de volgende mogelijkheden:

Een gesprek. Bespreek uw probleem met degene die u heeft behandeld. Vindt u dit moeilijk? Dan kunt u een vriend(in) of familielid meenemen.

Bemiddeling. U kunt een bemiddelingsgesprek aanvragen. Dit kan bij het KNGF (Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie).

Advies. U kunt informatie krijgen bij het IKG (Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg). Of bij het LIP (Landelijk Informatiepunt voor Patiënten). Beide bureau’s kunnen u adviseren hoe u het beste uw klacht kenbaar kunt maken.

Klachtenprocedure. Levert een gesprek niet het gewenste resultaat? Dan kunt u schriftelijk een klacht indienen. Of u kunt iemand machtigen namens u een klacht in te dienen. Een onafhankelijke commissie behandelt uw klacht. Stuur uw brief naar één van de volgende instanties:

De klachtencommissie van het KNGF, de Commissie van Toezicht van het KNGF of het Regionaal Tuchtcollege van de overheid.